تبلیغات

بهترین گروه تبلیغات رایگان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت

تبلیغات

بهترین گروه تبلیغات رایگان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت

  • ۰
  • ۰

تبلیغات

معنا و مفهوم تبلیغات

«تبلیغ» در زبان های مختلف به این کلمات شناخته می شود:

در زبان عربی: دعوت،اعلام‌ ودعایه‌ و امثال‌ آنها

در زبان انگلیسی: پروپاگاند و یا ایندوکتری‌ نیشن‌

نکته: البته امروزه پروپاگاند بیشتر درمفهوم تبلیغ سیاسی به کار می رود؛ یعنی تلاش برای تحت تاثر قرار دادن و اثر گذاری بر اعتقادات، باورها و اعمال دیگران با استفاده از ابزارهایی مانند لباس، آرایش، کلمات، موسیقی و...(تبلیغات)

معنای لغوی: به معنای پخش کردن ،انشاء‌ کردن ، چیزی راشناساندن

مروری بر تعاریف مختلف واژه ی تبلیغات

·        روان ترین تعریف تبلیغات توسط دکتر دانیل استاریچ بیان شده است. او می گوید: .آگهی‌ نمایشی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و اعمال‌ مردم‌ است‌.(تبلیغات)


ادامه ی این مطلب را در ادامه ی مطلب دنبال کنید



·        تبلیغ‌ به عنوان‌ روش‌ یاروش‌های‌ به هم‌ پیوسته‌ (درقالب‌یک‌مجموعه) برای‌ بسیج‌ و جهت‌ دادن‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ وفردی‌ ازطریق‌ نفوذ در شخصیت ،افکار وعقاید واحساسات‌ آنها (تبلیغات)جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ هدف‌ مشخص‌ که‌ این‌ هدف‌ ممکن‌ است‌ سیاسی، نظامی، فرهنگی‌ و..مشروع‌ و نامشروع‌ باشد، شناخته می شود.(تبلیغات)

·        تبلیغ‌ دربهترین‌ واصولی‌ترین‌ شکل‌ آن‌ یک‌ فعالیت‌ آموزشی‌ است‌ که‌ به‌ منظور نشر دانش‌ و آگاهی‌های‌ سیاسی، اجتماعی،فرهنگی‌ و نشر ارزش‌ها و سجایای‌ اخلاقی‌ صورت‌ می‌گیرد.(تبلیغات)

به عقیده ی بعضی از تحلیل گران، تبلیغ و آموزش درعین تفاوت، قرابت بسیار زیادی باهم دارند.

درواقع آن ها معتقدند تبلیغ و آموزش در بسیاری از موارد در کنار یکدیگر معنا می یابند و به طور کلی از نظر آنان، آموزش یکی از بهترین روش های تبلیغ است. سومین تعریف تبلیغ در اینجا به همین موضوع اشاره دارد.

البته در این جا یک نکته ی مهم وجود دارد و آن این است که در تبلیغات حتی در بعد آموزشی آن هم، مفهومی وجود دارد به نام « تنفیذ» که این مفهوم در آموزش به معنای عام آن وجود ندارد. تنفیذ به معنی تعمیق پیام می باشد. یعنی در تبلیغات، پس از تفهیم یک مفهوم به مخاطب (قسمت آموزشی)، باید آن پیام را در پیام گیرندگان تعمیق نمود.(تبلیغات)

برای تنفیذ یک پیام در جامعه چه مراحلی طی می شود؟(تبلیغات)

1.      افزایش میزان آگاهی نسبت به پیام در گیرندگان پیام، دقت کنیم هرچه در این مرحله قوی تر عمل کنیم، مرحله ی بعد بسیار راحت تر انجام خواهد شد.(تبلیغات)

2.      ایجاد تمایل در گیرندگان پیام(تبلیغات) نسبت به پذیرفتن پیام زیرا زمانی یک پیام اثرگذاری خود را به انجام رسانده است که گیرندگان پیام جهت پذیرش آن از خود تمایل نشان دهند(تبلیغات) در غیر این صورت نه تنها پیام بی نتیجه بوده است بلکه می تواند باعث ایجاد تنش هم درجامعه بشود.(تبلیغات)

3.      ارزیابی نمودن پیام در سطح جامعه (تبلیغات)و در اتاق فکر فرستندگان پیام به منظور یافتن مشکلات و نواقص پیام و اصلاح آن، با امید به اثرگذاری بیشتر در گیرندگان پیام در اثر این اصلاحات.(تبلیغات)

4.      آزمایش کردن پیام به منظور اطمینان از درستی و صحت این پیام (تبلیغات)

5.      پذیرش یک پیام در جامعه. البته باید دقت کنیم تنها پذیرش کافی نیست.(تبلیغات) یعنی همین که یک بار عده ای پیام مارا بپذیرند برای تنفیذ یک پیام کافی نیست.(تبلیغات)این پذیرش باید تعمیق یابد تا با دریافت پیام های دیگری از رقبا، این پذیرش متزلزل نشود. راه حل این موضوع، پیگیری است.(تبلیغات)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی