تبلیغات

بهترین گروه تبلیغات رایگان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت

تبلیغات

بهترین گروه تبلیغات رایگان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت

  • ۰
  • ۰

تبلیغات

از نظر روان شناسی، چه عواملی در تبلیغات موثر است؟

·        تلفیق پذیری

·        هم چشمی گروهی

·        تداعی معانی و انتقال

·        مغزشویی

تلفیق پذیری: (تبلیغات)تلفیق پذیری به حالتی می گویند که فرد آمادگی کامل دارد تا نسبت به یک اتفاقی واکنش شدید حسی نشان دهد و یا زمانی که فرد درحالت عاطفی و هیجانی شدید قرار دارد.(تبلیغات)

چشم و هم چشمی: چشم و هم چشمی در افراد تاثیری دارد که باعث می شود آن ها بدون اراده،(تبلیغات) از کارهای دیگران تقلید کنند. برای مثال اگر فردی در فامیل کفش مارک بخرد،(تبلیغات) دیگری هم حس می کند کفش باید حتما مارک باشد و کفش غیرمارک اصلا مناسب نیست.(تبلیغات) درحالی که شاید خودش منطقی برای این فرضیه نداشته باشد. که البته از نظر روان شناسی، چشم و هم چشمی تا حد نرمالش طبیعی بوده و پیوستگی انسان را به گروه ها نشان می دهد.(تبلیغات)

تداعی: مخاطب، تبلیغاتی را درمورد یک موضوع یا یک کالای خاص می بیند و نسبت به آن حس مطلوبی پیدا می کند که همین امر موجب ترغیب مشتری برای خرید آن کالا یا موضوع می شود.(تبلیغات)

شست و شوی مغزی: شست و شوی مغزی، فرایندی است که طی آن فرد چیزهایی را که قبلا قبول داشته(تبلیغات) دیگر قبول ندارد و برعکس چیزهایی را که قبول نداشته، قبول می کند.(تبلیغات) البته این فرایند از طریق ایجاد جو های مخصوص و با فشار روانی و هیجان و ... صورت می گیرد نه به صورت سخت گیری های ظاهری و محسوس.(تبلیغات)


در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید





مولفه های روانی تبلیغات چیست؟

·        توجیه: منظور، همان آوردن استدلال های منطقی برای منطقی جلوه دادن یک موضوع است.(تبلیغات)

·        جانشینی: جانشینی یعنی به فرد به صورت غیر مستقیم این پیشنهاد داده می شود(تبلیغات) که مثلا به جای استفاده از اتوبوس از مترو استفاده کند.(تبلیغات) که این امر با استفاده از بیان کردن ویژگی های مثبت و فواید استفاده از مترو و ویژگی های استفاده از اتوبوس البته به صورت نامحسوس است.(تبلیغات)

·        تفکرات: فرضیه هایی است که به افراد یا موضوعات دیگر نسبت داده می شود.(تبلیغات)

برای موفقیت در عصر کنونی، برای تبلیغات باید چه اصولی را رعایت کنیم؟

o       اصل وضع رفتار الحاقی: در این اصل، بازاریاب باید علاوه بر تلقین رفتار مد نظر(تبلیغات) و تلاش برای اثبات آن رفتار در شخصیت مشتری، هر رفتاری که سبب تلقین یا تثبیت رفتار مورد نظر می شود(تبلیغات) را هم انجام دهد. برای مثال کسی که تبلیغ یک کفش مارک را می کند(تبلیغات) و از فواید آن می گوید و می خواهد مشتری به این ثبات رفتاری برسد که فقط کفش مارک تهیه کند، (تبلیغات)باید هم خودش کفش مارک بپوشد و هم خوش پوش باشد که این خوش پوشی، ترغیب کننده ی مشتری باشد.(تبلیغات)

o       اصل پیوستگی: اگر کسی می خواهد یک رفتار خاصی را در مردم نهادینه سازد، (تبلیغات)باید همواره با آن ها همراه باشد تا این رفتار از او مورد پذیرش مردم قرار بگیرد.(تبلیغات) به علاوه که این همراهی می تواند باعث ایجاد شرایط و جوهای هیجانی مطلوبی جهت رسیدن به هدف هم باشد.(تبلیغات)

o       اصل محدوده ی قابل پیش بینی

o       اصل مخالفت با تبلیغات

o       اصل متقاعد نمودن افراد: این اصل از طریق ارائه ی توجیه های منطقی (تبلیغات) و استدلال ها مناسب، استفاده از افراد مشهور، توجه به دغدغه های ذهنی افراد و ... انجام می شود.(تبلیغات)

برای تحلیل یک فعالیت تبلیغاتی باید بتوانیم به این سوال ها پاسخ دهیم:

ü     تبلیغ مورد نظر توسط چه کسی صورت می گیرد؟ (بازاریاب یا مبلغ کیست؟)

ü     محتوای پیامی که در این تبلیغ به دیگران منتقل می شود چیست؟

ü     جامعه ی هدف این تبلیغات چه کسانی هستند؟

ü     از این تبلیغات قرار است چه نتیجه ای گرفته شود؟

 

 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی